Tuesday 1 May 2012

ini ialah saya

cinta tak ada pada diri saya.
hanya disimpan dalam hati.
hidup remaja saya bukan untuk ditangisi dengan cinta
yang diibaratkan cinta monyet.
dan saya tidak akan percaya cinta pada usia remaja ini..
tidak peduli apa yang dikata rakan.
saya masih dengan pendirian saya.
saya harap ini akan berkekalan sehingga saya bertemu jodoh yang ditetapkan oleh-Nya.

 inilah diri saya,
cinta itu tidak akan mudah untuk hadir menyapa
dan hati ini kuat diasuh untuk tidak mudah menyintai melainkan untuk yang berhak.
hati ini masih mentah untuk menghadapi cinta
 kerana bimbang hati ini tidak cukup kuat menanggung
pedihnya diguris duri-duri cinta..
tidak peduli akan tanggapan orang seperti
tidak peduli pada batu-batu di jalan
inilah diri saya
dengan pendirian seteguh iman di hati ini.
dan hati ini mengharapkan iman kekal
dan pendirian itu ada sehingga yang berhak itu muncu
l kerana hati ini sangat yakin pada perancangan-Nya.

No comments:

Post a Comment