Tuesday 27 December 2011

eeermmmm...

jangan marah bila aku kata dia lebih penting dari kamu..
memang aku tak pernah jumpa dia..
tapi...
aku sentiasa melihat dia.... 
aku tahu aku selalu jumpa kamu..
tak bermakna aku suka kamu..
aku dan kamu hanya sekadar teman...
aku dan dia tiada apa-apa hubungan... 
tapi...
aku sayang dia...
dia tidak pernah membuat aku menangis kerana terluka...
tapi membuat aku menangis kerana gembira..
dia sangat menyenangkan hati aku...
kamu pula selalu membuat aku risau..
aku menangis kerana kamu...
kamu yang selalu buat hati aku terluka...

bila aku terluka disebabkan kamu..
aku hanya perlu meluahkan pada dia...
walaupun dia tidak mendengar atau melihat....
aku hanya perlu melihat aksinya...
kamu menanya aku...
"kenapa tidak meluahkan kepada keluarga?"
aku tidak tahu mahu menjawab apa..
jadi... aku menjawab...
"aku tidak mahu keluarga aku tahu tentang masalah aku.."
aku sambung lagi..
"aku taknak keluarga aku susah hati.. jadi.. pilihan aku untuk diam dan tidak memberitahu mereka"

aku penat melayan kerenah kamu..
aku taknak layan perangai kamu...
aku tak pernah anggap kamu kekasih...
hanya teman...
teman...
dan  teman....

No comments:

Post a Comment